Žaliųjų rodyklių grąžinimui – ministerijai pavaldžios įstaigos filtras. Nuodugniai ištyrusios situaciją dėl vietų, kuriose derėtų sugrąžinti dešinįjį posūkį leidžiančias rodykles, savivaldybės dar turės sunešioti „geležines kurpaites“ – atlikti eismo srautų probleminėse sankryžose tyrimą, minėtų rodyklių sugrąžinimą nukelsiantį bent keliais mėnesiais vėliau.
Klaipėdoje, kaip ir visoje šalyje, nerimsta aistros dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo. Apie tai, koks svarbus yra šis klausimas uostamiesčio eismo dalyviams, galima spręsti iš klaipėdiečių aktyvumo Klaipėdos miesto savivaldybės kvietimu teikiant pasiūlymus dėl sankryžų, į kurias, jų nuomone, būtina grąžinti žaliąsias rodykles. Pasiūlymų teikimo terminui pasibaigus, savivaldybė apibendrins gautus siūlymus ir, išdiskutavusi juos su specialistais, galėtų imtis realių darbų. Tačiau Susisiekimo ministerija nusprendė, kad savivaldybės savarankiškai žaliųjų rodyklių grąžinimo klausimo išspręsti nepajėgs, todėl surado, kieno sprendimas nulems šį procesą.
Šių metų sausio 23 d. VšĮ Transporto kompetencijų agentūros direktorius pasirašė įsakymą „Dėl lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo įrengimo vertinimo metodikos patvirtinimo“. Joje skelbiamos nuostatos, kuriomis turi vadovautis savivaldybės, siekiančios atstatyti žaliąsias rodykles. Nurodyta, kad savivaldybė, norinti atstatyti / įrengti prie šviesoforo lentelę su žalia rodykle, privalo atlikti transporto eismo intensyvumo srautų tyrimą („atskirai lengvųjų automobilių, sunkiasvorių automobilių, įskaitant viešąjį transportą, pėsčiųjų ir dviračių eismo intensyvumo per valandą“) konkrečioje šviesoforo sankryžoje.
Įvertindama šią privalomojo pobūdžio nuostatą bei faktą, kad minėtam darbui atlikti yra reikalingas laikas ir žmogiškieji resursai, Klaipėdos miesto savivaldybė nedelsdama apsisprendė pirkti paslaugą eismo srautų analizei atlikti.
„Po to, kai ši paslauga bus nupirkta, galėsime Transporto kompetencijų agentūrai pateikti reikalaujamus duomenis kartu su parengtu probleminių sankryžų sąrašu“, – sakė Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Tikimasi, kad paslaugą nupirkti pavyks per vasario mėnesį. Spėjama, kad ne mažiau laiko prireiks ir atlikti srautų tyrimui.
Suprasdama klaipėdiečių lūkesčius žaliųjų rodyklių grąžinimo į sankryžas klausimu, Klaipėdos savivaldybė sieks kaip įmanoma greičiau pateikti visus reikalingus duomenis, kad per trumpiausią įmanomą terminą gautų VšĮ Transporto kompetencijų agentūros atsakymą dėl žaliųjų rodyklių įrengimo. Iki to laiko, kol bus nupirkta eismo srautų analizės paslauga, ketinama išgryninti gyventojų pasiūlymus, kuriose sankryžose turėtų papildomai būti įrengtos žaliosios rodyklės (t. y., apibendrinti, kokiomis naujomis pozicijomis bus praplėstas savivaldybės ir transporto specialistų parengtas 18-os probleminių sankryžų, į kurias būtina sugrąžinti žaliąsias rodykles, sąrašas).
Beje, eismo srautų tyrimas savivaldybei kainuos neplanuotas išlaidas, kurios gali siekti iki 30 tūkst. Eur.