Savivaldybės administracijos direktoriaus suformuota darbo grupė atliko Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio analizę bei pateikė rekomendacijas dėl atlyginimų didinimo bei darbo apmokėjimo sistemos tobulinimo. Analizė atlikta Klaipėdos mero siūlymu.
Darbo grupė situaciją vertino 22 sporto, kultūros, socialines bei sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose biudžetinėse įstaigose – atlikta pirmo šių metų ketvirčio darbo užmokesčio analizė, taip pat įvertinta, kokią įtaką atlyginimams turėjo iš miesto biudžeto šiems metams skirtas papildomas 15 proc. finansavimas.
„Analizė atlikta siekiant įvertinti visumą, nustatyti tobulintinas sritis, numatyti gaires tolimesniam atlyginimų augimui“, – sako Klaipėdos mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė, pirmininkavusi darbo grupei.
Vienas iš darbo grupės siūlymų – ateinančiais metais išlaikyti 15 procentų padidintą darbo užmokesčio fondą, taip pat kasmet spręsti dėl papildomų finansavimo galimybių.
„Šiais metais darbo užmokesčio fondas buvo padidintas 15 procentų. Iš jų 8-is procentus biudžetinių įstaigų vadovai turėjo skirti darbuotojų pareiginės algos pastoviajai daliai didinti, o 7-is procentus – kintamajai. Šiam padidinimui bendrai buvo skirta beveik 5 mln. eurų. Darbo grupė savo išvadose siūlo ne mažesnį finansavimą išlaikyti ir ateinančiais metais. Taip pat kiekvienais metais rekomenduojama spręsti dėl papildomų finansavimo galimybių iš savivaldybės biudžeto lėšų“, – sako darbo grupės pirmininkė.
Analizė taip pat parodė, kad socialinių darbuotojų atlyginimai savo dydžiu atsilieka nuo kitų miesto biudžetinių įstaigų, tad išvadoje rekomenduojama visiems socialiniams darbuotojams taikyti ne mažesnį kaip 4,3 pareiginės algos pastoviosios dalies dydžio koeficientą.
„Tokia nuostata yra įtvirtinta ir tarp Vyriausybės bei profesinių sąjungų pasirašytoje Socialinių paslaugų šakos kolektyvinėje sutartyje. Nepaisant to, kad ne visi socialiniai darbuotojai yra sutartį pasirašiusių profesinių sąjungų nariai, manome, kad mažesnis koeficientas nebeturėtų būti taikomas nė vienam socialiniam darbuotojui. Žinoma, socialiniams darbuotojams galioja ir visos kitos rekomendacijos, kurios taikomos bendrai visiems biudžetinių įstaigų darbuotojams“, – teigia J. Simonavičiūtė.
Darbo grupė taip pat siūlo biudžetinių įstaigų vadovams išgryninti personalo valdymo strategiją, atkreipia dėmesį, kad įstaigų vadovai nustatydami pareiginės algos pastoviąją dalį turi užtikrinti, jog pastoviosios dalies nustatymas būtų pagrįstas, o kriterijai pamatuojami. Be to, siekiant užtikrinti skirtų asignavimų panaudojimo efektyvumą bei įvertinti įstaigose taikomų darbo apmokėjimo sistemų skaidrumą ir teisėtumą, siūloma ateinančiais metais atlikti dalies biudžetinių įstaigų darbo užmokesčio sistemų auditavimą.