Nuo 2018 metų liepos 1 dienos Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo sistema veikia centralizuotai, todėl nuo liepos 1 dienos pasikeitė Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos specialistų kontaktai.
Šiuo metu yra itin aktyviai ruošiamasi vaiko teisių apsaugos sistemos centralizacijai, išgryninamos valstybės vaiko teisių institucijų funkcijos – teisinė vaiko teisių apsauga atskiriama nuo savivaldos funkcijų – socialinės vaiko apsaugos. Vykdoma maksimali šių institucijų darbo koordinacija ir bendradarbiavimas. Nuo liepos 1 dienos atsisakyta perteklinių Vaiko teisių apsaugos skyrių funkcijų, formuojama vienoda teisės taikymo praktika Lietuvoje, visoje šalyje dirbama pagal vienodus standartus – vienijančias vertybes ir tikslus, vykdant vieningus veiksmus.
Nuo liepos 1 dienos tarnybos užduotis – nepertraukiamas, visą parą veikiantis vaiko teisių apsaugos užtikrinimas. Siekiant užtikrinti nepertraukiamą vaiko teisių apsaugą sukurti nauji įrankiai.
Nuo liepos 1 dienos atsirado atvejo vadybininkai, kurie užtikrina operatyvaus pagalbos organizavimo vaikui ir šeimai inicijavimą ir koordinavimą. Taip pat veikia mobilios komandos, kurias sudaro psichologas, socialinis darbuotojas ir specialistas, dirbantis su priklausomybę (-es) turinčiaisiais. Jos teikia pagalbą šeimai ir vaikui dėl nustatyto antrojo grėsmės vaikui lygio, paimtam iš atstovų pagal įstatymą (tėvų). Visi vaiko teisių apsaugos specialistai vadovaujasi viena grėsmės vaikui lygio nustatymo tvarka.
Keliami aukštesni reikalavimai tarnyboje dirbančių specialistų kvalifikacijai, siekiama efektyvesnio darbo organizavimo, išteklių panaudojimo. Nuo liepos 1 dienos taip pat skiriama daugiau dėmesio vaiko teisių pažeidimų prevencijai, informacijos teikimui, konsultavimui, švietimui, paslaugų suteikimui tėvams. Siekiama efektyvesnio resursų paskirstymo atstovaujant šeimą aukštesnės instancijos teismuose, vaiko teisių apsaugos sistemos operatyvumo ir efektyvumo.
Tarnyba ir toliau vykdo savo misiją – saugoti ir ginti kiekvieno vaiko teises ir teisėtus interesus, tačiau po vaiko teisių apsaugos sistemos centralizacijos skiriamas dar didesnis dėmesys „Vaiko balso“ girdėjimui.
Tarnybos siekis – suburti nepriklausomą, nešališką, profesionalią komandą, užtikrinti vienodą teisės aktų aiškinimo ir taikymo praktiką, nedelsiant reaguoti į kiekvieną pranešimą apie vaiko teisių pažeidimą, sukurti vienodą, atpažįstamą, draugišką vaikui tarnybos aplinką, ugdyti ir didinti visuomenės nepakantumą vaiko teisių pažeidimams.